Har vändningen kommit nu?

Jag har ju som bekant varit nere i nån slags svacka under juni månad. Efter att ha förbättrat mitt springtempo hela våren stannade ökningen helt av eller till och med blev långsammare. Inte så kul. Men det var ju bara att streta på. Hur det än var så skulle jag ju springa mara i september så jag hade ju inget val. Hellre springa långsamt än inte alls.
 
Men nu känner jag kanske kanske att trenden har vänt. Mina två senaste springrundor har varit helt fantatiska. 8 kilometer i fredags och 12 km igår, båda med fräsha ben och utan större ansträngning. Kände båda gångerna ett skönt flow och som att jag med lätthet hade kunnat hålla på ett bra tag till.
 
Den här veckan är jag i Shlm och jobbar och får därför utforska nya springrundor. Igår var det 12 kilomets-brat-rundapå Djurgårn:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0