Strategi?

Nån sån har jag inte riktigt än, nej.

Tänker att jag efter hand ska läsa på en del och klura ut den bästa planen för att klara Berlin Marathon.

Men jag har ändå vissa grejjer som jag utgår från:
  • Mitt mål är att över huvud taget klara maran.
  • Sen vore det ett plus om jag gör det under sex timmar.
  • Jag hoppas på att tycka att det är kul hela vägen fram till loppet. Jag vill alltså inte hålla på å späka mig själv eller kräkas ute i spåret.
  • Jag tänker fortsätta äta mycket god mat och gå på fest när det bjuds till sådan.
Min, i nuläget ogenomtänkta, plan är att jag går på ett ordentligt schema 1 juni, med 4 månader kvar till loppet.

Fram tills dess satsar jag på att jogga 3-4 dar i veckan med ett lite längre pass på helgen. Allt i ett behagligt tempo. Jag ska verkligen försöka njuta av varje runda.

Nåt sånt.

Detta är en typ av stuns jag inte har i mitt löpsteg. Bild lånad här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0