Hej Ludvika

 

Andra delen av helgen spenderades i Ludvika dit min kille ska flytta för att jobba ett år.

 


Kanske inte så jätterolig stad, men desto bättre natur runt omkring med gott om både svamp och lingon just nu.

 

Igår planerades det att springa en långrunda på ca 20 km så jag satte igång o googlade. Hittade en led som verkade fin och hette Saxenleden och var drygt 11 km. Perfekt att ta den två varv tänkte vi.

 

Men med helt fel tänk.

 

Vad som inte var med i beräkningarna var att det var en vandringsled som gick upp och ner, över jullriga stigar och blöta svampiga områden. Efter tre km brände det ordentligt i benen och rutten lades snabbt om till endast ett varv.

 

På pluskontot får man ändå säga att det var himla fint! Jag hade velat ta så många fler bilder på röda små stugor, gärsgårdar, broar osv men jag va så himla trött att jag bara orkade få upp kameran en endaste gång på hela rundan.

 

Drygt 11 km tog ca 1,5 timme och idag har jag rejäla känningar i allt från benhinnor till knän och höfter.

 

Inge mer terräng för mig innan maran kan jag lova.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0